Sunday 11 December 2011

UMNO PENGKHIANAT RAKYAT KEDAH

SEDARLAH WAHAI RAKYAT KEDAH,SELAMA 54 TAHUN UMNO MENBOHONGI KITA DI KEDAH..



ini bangunan umno di alor setar,berdiri gah pencakar langit,dari mana datangnya wang utk menbina bangunan yg bernilai jutaan ringgit,wang rakyat atau wang poket dari pemimpin2 umno kedah

bangunan umno sejak 40 tahun dulu sudah wujud tetapi sayang seribu kali sayang bangunan ini di sewa kepada peninga-peninga cina saja waktu itu tidak ada 1 kedai pun di sewakan pd peniaga-peniaga  melayu di zaman umno memerintah.

kosong bangunan kepunyaan umno ini setelah jejantas merintasi ke bandaraya alor setar,inikah yg dikatakan bandaraya alor setar nampak seperti deretan kedai di kampung saja....kaya senenarnya umno ini tetapi di beri kepada peniaga2 cina...??mana peniaga2 melayu..
 semua deretan kedai hak milik umno di sewa kepada peniaga-peniaga cina....dimana melayu dari pandangan org melayu umno....??adakah  org melayu hanya sesuai di pasar-pasar malam atau di kaki-kaki lima,inikah yg dikatakan pahlawan melayu,pembela melayu...jauh disudut umno menbela melayu...???
inilah pandangan peribadi dato bashah orang melayu  perlu di bantu dan di pamerkan pada umum inilah bangsa ku peminta sedekah, itulah umno "dimana umno kuat disitu melayu merempat" 54th umno memerintah melayu paliang miskin  dan papa kedana.
bangunan umno lama...kosong dan jadi tempat hantu dan sarang maksiat,salahkah jika  bangunan ini dijadikan rumah utk orang2 miskin di kedah  atau utk dijadikan tempat anak2yatim....pembazirnya  umno?? pengkianatnya umno pd rakyat.
tapi sayang seribu kali sayang ketua badan perhubunagn umno negeri kedah masih menduduki bangunan majlis bandaraya alor setar utk beroperasi sebagai pusat khidmat dan pejabat wakil rakyat umno alor setar. inilah yg dikatakan perangai umno masih di takok lama,masih megatakan umno berkuasa di kedah,lupa ka buat2 lupa, bangunan umno berpuluh2 pintu di bandar alor setar tetapi x mahu diguna pakai, megapa...??/ fikir2lah bahawasanya umno semakin nyayok dan  terhakis.......
 
KEDAHKITA.COM

2 comments: